Ortofon MC Quintet Black S – Nude Shibata – MCQ30S
Rendelhető.
Ezt a terméket a díjbekérő küldése, és az átutalás beérkezése után tudjuk postázni!
Ingyenes kiszállítás.
Cégünk elkötelezett támogatója a dán Ortofon cégnek, mely a világon egyedül álló módon minden termékét egyenletes minőségben gyártja, nulla hibaszázalékkal.
398 999 Ft
Leírás
MC Quintet Black S Technical data:
Output voltage at 1000 Hz, 5cm/sec. – 0.3 mV
Channel balance at 1 kHz – < 1.0 dB Channel separation at 1 kHz – > 23 dB
Channel separation at 15 kHz – > 15 dB
Frequency range at – 3dB – 20 – 25.000 Hz
Frequency response 20-20.000 Hz – +/- 1.5 dB
Tracking ability at 315Hz at recommended tracking force *) – 80 µm
Compliance, dynamic, lateral – 15 µm/mN
Stylus type – Nude Shibata on Sapphire cantilever
Stylus tip radius – r/R 6/50 µm
Tracking force range – 2.1-2.5 g (21-25 mN)
Tracking force, recommended – 2.3 g (23 mN)
*) Typical value
Tracking angle – 20°
Internal impedance, DC resistance – 5 Ohm
Recommended load impedance – > 20 Ohm
Cartridge body material – ABS/Aluminium
Coil wire material – Aucurum
Cartridge colour – Black
Cartridge weight – 9 g
A Quintet modellekkel újra bizonyítja az Ortofon hosszú távú elkötelezettségét az analóg hangminőség fejlesztésének irányába. Már 1948 óta folyamatosan fejlesztik az új hangszedőket, eddig az Ortofon maga mintegy 100 különböző mozgó tekercses modellt vezetett be. Ebben az új sorozatban több mint méltó a nagy hírű előd modellek hosszú sorához, bizonyítva, hogy az Ortofon a világon vezető pozícióban lévő hangszedő gyártó. Az MC Quintett sorozat a folyamatos kutatás és innováció közvetlen eredménye, az MC Quintet sorozat egybevág az Ortofon azon lankadatlan elkötelezettségének, miszerint a pontos és elszíneződés mentes hangreprodukció lehetséges.A Quintet Black hangszedő talán a legjobb példa a Quintet sorozatban alkalmazott alapanyagok és megoldások bemutatására. A Quintet Black mozgó tekercses rendszerű hangszedő, egy polírozott Shibata metszésű gyémánt tűvel van szerelve. Metszete az eddig elérhető legjobb profilok egyike, boron tűszárával minden rezgéstovábbítási kritériumot teljesít. A Shibata karcsúsága lehetővé teszi, hogy egy rendkívül széles érintkezési felületen tapogassa le a barázda falait, így biztosítva a lemezről kinyerhető részletes és tiszta hangreprodukciót. A teljes frekvencia spektrum, beleértve a kis- és nagyfrekvenciás információkat, gyors és pontos rezgésátvitele nagyban segíti a zenei műfajok sokszínűségének bemutatását, megadja a tökéleteshez legközelebbi megközelítést a hangreprodukció valódi pontosságát. A hangszedőtest kialakításánál egy speciális ABS (akrilnitril / butadién / sztirol) hőre lágyuló anyagot használnak. Ez a könnyű, ütésálló anyag rendkívül alkalmas a fröccsöntéssel való megmunkálásra, tartós, karc álló felületet ad. A rezgés átalakítást Neodímium mágnesek terében hajtják végre, hogy elérjék az optimális kimeneti szintet. A tekercs-vezeték anyaga Aucurum. Aranyozott, 99.999999% tisztaságú, oxigénmentes mono-kristályos réz.
( Az alább lenntek leírtak jogi védelem alatt állnak. Másolása szerzői jogot sért! (ST5MP-2019)
DE MIÉRT A SHIBATA?
Miért van az, hogy a 3-4-szer profi lemezmosóval kezelt használt lemezeim a barátom lemezjátszóján sercenés mentesen szól? Haza viszem, felrakom, és mégis úgy szól mint ha tökgyaluval játszanám le, pedig most vettem az új sasszit több mint negyed milláért, és gyárilag a legelismertebb dán vagy japán cég hangszedője van benne.
– Megkérdezted már szomszédodtól, milyen hangszedője van, milyen tű van benne? – Az enyém gyémánt, mi lehetne ennél jobb. Talán az ő drágább skót lemezjátszója okozza-e hogy mégis jobb.
Nem.
A recept egyszerű és borzasztóan drága.
Az igazság az, hogy az igazán jó minőségű lemezjátszókhoz sosem adnak hangszedőt, de ha igen, akkor is csak alapszintű MM betétet, hogy legyen mit gyorsan eladni. Jól hangzik eladáskor valamelyik hirdetési felületen megjelenő: vadi új, 0 km-es … pick up eladó, 500.000.Ft-os lemezjátszómból, minőségi váltás miatt. Erre mindig ugranak. Becsületükre váljon, legalább a minőségi gyártók alapszintű betéteit adják (audio-technica, ortofon).
Na de jöjjön a lényeg!
A nem igazán ismert tény, hogy a Shibata amely levédett alakzat, 6 x 75 um – Shibata “large” design,
6 x 50 um – Shibata “small” design. A Shibata kiadása után a különböző versenytársak nagyon hasonló alakzatokat alakítottak ki, amelyeket különböző nevek alatt forgalmaztak, de a levédett ideális alakzatot nem gyárthatták, ezért különböző üzleti trükköket vetettek be, miszerint az ő gyártmányuk ezért- vagy azért jobb, de a mai napig is a Shibata design a legtökéletesebb tű, melyet csak próbálnak utánozni, több-kevesebb sikerrel. Nem véletlen, hogy a legtöbb gyártó kiemelten hangsúlyozza, ha betétje a “Shibata” tűvel van szerelve.
A legelismertebb változatok, melyek nem akartak licenc díjat fizetni:
Hyper Elliptical Shure ( töbféle méretben)
Stereohedron 0.3 x 2.8 mil / 7 x 72 um
Line Contact (various sizes)
Fine Line 8 x 40 um
Micro Line 2.5 x 75 um
Micro Ridge 3.8 x 75 um
VanDenHull 4 x 70 um
FritzGeiger 5 x 70 um
SAS 2.5 x 75 um
Paratrace 4 x 70 um,
ortofon replicant 5x100um,
FG 70 6x70um,
Fritz Gyger 36x39x37x31x34x7G (3D)
A kúpos vagy elliptikus tűvel sokszor lejátszott, de alaposan megtisztított lemez, amikor Shibata vagy hasonló rendszerű tűvel játsszuk le, annak lejátszása meglepően tiszta hangot eredményez. Azt a benyomást keltik mintha új vagy újszerű lemezt hallgatnánk. Ez azért van, mert a Shibata-formátum a lemez barázdájának olyan érintetlen, szűz részeihez érintkezik, olyan felületeken jár, amelyeket még mechanikusan nem érintett, nem koptatott az egyszerűbb tű formátum.