Általános Szerződési Feltételek:

 

Weboldalainkat mindenki szabadon, az alábbi Általános Szerződési Feltételek  (továbbiakban: ÁSZF) betartása mellett használhatja. A weboldalon történő megrendelés nem kötött regisztrációhoz, azt regisztráció nélkül is használhatja, azon megrendeléseket leadhat a Szegedi Triász-5 Korlátolt Felelősségű Társaságnak, mint a muszakipince.hu honlap (a továbbiakban: Honlap, Webáruház) tulajdonosának és a szolgáltatás nyújtójának (a továbbiakban: Szolgáltató).

Kérjük, hogy figyelmesen olvassa végig feltételeinket, és tartsa be azokat Honlapunk használata során.

A Szolgáltatás nyújtója és a Webáruház üzemeltetője a Szegedi Triász-5 Kft.

Név:                         Szegedi Triász-5 Kft.

Székhely:                6722 Szeged, Tisza Lajos körút 73.

Adószám:               26121604-2-06

Cégjegyzékszám:  06-09-023811

Bejegyző bíróság: Szegedi Törvényszék Cégbírósága

E-mail cím:           muszakipince@freemail.hu illetve info@muszakipince.hu

 

A Honlapon megjelenő szöveges elemeket, fényképeket, grafikákat, szerzői jogok és más törvények védik, és ezek, sem egészében, sem részeiben nem másolhatók. A Honlapon megjelenő dokumentumok kizárólag ismeretszerzés és személyes felhasználás céljait szolgálják.

Nem megengedett Honlapunk tartalmának:

  • sem személyes, sem egyéb célú felhasználásra történő másolása,
  • bárhol, vagy bármilyen médiában történő megjelenítése,
  • bármely letöltött dokumentum vagy képanyag módosítása.

A muszakipince.hu weboldalait, és a közölt információkat a Szolgáltató rendszeresen ellenőrzi és minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy az ott közölt információk frissek és pontosak legyenek. Ennek ellenére előfordulhat, hogy olyan információkat talál a Honlapon, amelyek már nem aktuálisak, elavultak,  vagy esetleg az árak pontatlanok, vagy a gyártók, vagy azok  importőrei pontatlanul adtak meg műszaki adatokat, használatra vonatkozó felhasználatóságot. A Szolgáltató ezekért sem jogi, sem anyagi felelősséget nem vállal. A Szolgáltató Honlapján megjelenített készletinformációk tájékoztató jellegűek, és azt az időpillanatot mutatják, amikor a Szolgáltató készletinformációja legutoljára frissítésre került. A készletinformációk naprakészségének biztosítása érdekében a Szolgáltató megteszi a szükséges intézkedéseket, azonban a raktárkészlet, illetve termékelérhetőség gyors változásai miatt a termék oldalán feltüntetett készletinformációt szavatolni nem tudja. Ennek következtében előfordulhat, hogy egyes termékeket elérhetőnek mutat a weboldal, a valóságban viszont az adott termék már, vagy még nem elérhető.

A Szolgáltató bizonyos megjelölt termékeket nem tart készleten, azokat kizárólag, külön erre irányuló egyedi megrendelés esetén teljesíti. A Szolgáltató ezt a tényt az érintett termék adatlapján feltünteti. A Szolgáltató Honlapján található ,,Szállítási információk” tartalmaznak bővebb tájékoztatást ezen termékek szállítási idejéről.

 

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy Honlapunk más, nem a Szolgáltató honlapjára mutató hiperhivatkozásokat tartalmaz. Az itt közölt adatok helyességéért, azon weblapok tartalmáért a Szolgáltató semmiféle felelősséget nem vállal.

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeinktől (ÁSZF) eltérő, engedély nélküli használat szerzői-, polgári- és büntetőjogi következményekkel járhat. A jogsértőkkel szemben a Honlap tulajdonosa, a Szegedi Triász-5 Kft felléphet.

A Felek között, az áru megrendelésével, magyar nyelven létrejött szerződés, írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja. A rendszer automatikus visszaigazolása nem minősül szerződéskötésnek, azt még követi a Szolgáltató tényleges, helyben hagyott visszaigazolása, melyben közli megrendelővel a megrendelt termék szállíthatóságát, és annak költségét. A szerződés iktatása a Szolgáltató adatbázisában történik és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.. Utólagos hozzáférést csak egyedi kérelem elküldése esetén biztosítunk, az adatvédelmi törvényeknek megfelelően.

A Fogyasztót megilleti az elállási jog, azaz a szerződés egyoldalú megszüntetésének joga. Az elállási határidő alatt a fogyasztónak lehetősége van a terméket kipróbálni, megvizsgálni, hogy alkalmas-e a rendeltetésszerű használatra.

A megrendelő (fogyasztó) amennyiben lekésőbb 48 órán belül nem kap visszaigazolást a megrendelés elküldéséről e-mailben vagy telefonon, akkor mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

Fenntartjuk a jogot, hogy webáruházunkban csak bruttó 3.500 Ft feletti értékű vásárlás esetén teljesítjük a megrendelést. Erre vonatkozóan a Webáruház a termékek vásárlása során tájékoztatja a felhasználót.

Szállítási információk:  A megrendelt termékeket az MPL Futár szolgálat szállítja Címre, vagy igény estén Postán maradó-ra utánvéttel. Postahivatalban történő átvételi igényüket a megjegyzés rovatba írhatják be (postán maradó), melyet rögzítünk, és teljesítünk.

MPL üzleti csomag esetén a házhoz kézbesített küldemények maximális tömege 40 kg lehet.

A webáruházban történő rendelés minimális összege 3.500 Ft.

A rendelés visszaigazolása után a termék, amennyiben készleten van, 5 munkanapon belül feladásra kerül. Egyéb vitatott esetben a megrendelővel telefonon, vagy elektronikus úton egyeztetünk, a fogyasztó (megrendelő) mindkét módon lemondhatja rendelését, melyet rögzítünk, és visszaigazolunk számára. A weboldalon megrendelhetőként jelölt termékek szállítási határideje 6-30 munkanapot vehet igénybe, ha azt a Szolgáltatónak, szállíthatóként az importőr visszaigazolja. Amennyiben az importőr  semmilyen meghatározható támpontot nem tud adni a beérkezés időpontjáról, ebben az esetben haladéktalanul értesítjük a megrendelést (fogyasztót) feladót, aki azonnal elállhat megrendelésétől, akár telefonon is. Ebben az esetben a szerződés nem jött létre. A vevő, megrendelő értesítése elektronikusan, és evvel egyidejűleg telefonon (amennyiben elérhető) történik.

A számlát a megrendelt termékkel (termékekkel) együtt küldjük Önnek, amelyet utánvéttel tudja kiegyenlíteni.

A termékeinken feltüntetett ár, minden esetben tartalmazza az Általános Forgalmi Adót (ÁFA), és a csomagolás költségét.

A szállítás költsége:

1 csomag – 149.999.-Ft-ig történő megrendelése esetén:  2.500.-Ft.

1 csomag – 150.000.-Ft-tól történő megrendelése esetén:  ingyenes.

A szállítási feltételek magyarországi kiszállításra vonatkoznak, más országba nem szállítunk. Egyéb kérdéseivel kérjen információt a 62/631-963-os telefonszámon, vagy a info@muszakipince.hu e-mail címen.

Extrém méretű, vagy súlyú termék(-ek) esetében, elektronikus úton, és, amennyiben elérhető, telefonon történő megkeresés útján is adunk visszajelzést a szállítás végső összegéről, amely csak a vásárló által történt megerősítés után kerül  szállításra. A vásárló (fogyasztó) ezt elektronikus üzenetében, vagy akár telefonon is megteheti.

Hibás ár esetén (esetben) ha feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amelyet egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

A megrendelt áru kifizetése:

Webáruházunban vásárolt termékek esetén utánvétes fizetési lehetőséget biztosítunk. Ez esetben a termék átvételekor, a futárnál tudja kifizetni a megrendelt termék(ek) szállítási díjjal növelt ellenértékét. Amennyiben a megjegyzés rovatban jelezte, hogy “Postán maradó”-ra szeretné átvenni megrendelését, akkor azt a postahivatalokban is átveheti utánvétes fizetéssel.  A  részleteket az alábbi linkeken tekintheti meg: https://www.posta.hu/kuldemeny_erkezese/haznal_torteno_csomagkezbesites

https://csomagoloanyagok.com/cms/mpl_futarnal_bankkartyaval_is_fizethet.html

Hibás/Téves tartalommal elküldött szerződés

Ha téves, hibás adatokkal került a rendelés elküldésre, vegye fel velünk a kapcsolatot a (06 62) 631 963-os telefonszámon, vagy a muszakipince@freemail.hu és/vagy info@muszakipince.hu e-mail címen.

  1. Elállás jog

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban “Fogyasztó”).

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

  1. a) a terméknek,
  2. b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog:  –  45/2014. (II. 26) Kormány rendelet alapján:

  • a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően,
    ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó
    tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
    b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem
    befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
    c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére
    állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
    d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
    e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást
    követő felbontása után nem küldhető vissza;
    f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más
    termékkel;
    g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható
    módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor
    állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően
    kerül sor;
    h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel
    a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
    i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele
    tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
    j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
    k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
    l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjárműkölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés
    esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
    m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó
    kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg
    nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti
    jogát.

Elállási nyilatkozat letölthető IDE kattintva.

 

  1. Elállási jog gyakorlásának a menete

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán a Szolgáltató fentebb jelölt székhelyére, vagy a muszakipince@freemail.hu vagy az info@muszakipince.hu e-mail címre küldött elektronikus levél útján) a Szolgáltató részére. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. A Fogyasztónak lehetősége van a Vállalkozó által, a termék(ek) megrendelését követően email-ben kiküldött “nyilatkozat minta” kitöltésével is gyakorolnia elállási jogát.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

A Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén, az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli. A házhoz szállítással vásárolt termékek elállási joga a Szolgáltató szaküzleteiben is gyakorolható. Az Ügyfél kérésére Szolgáltató gondoskodik a visszaszállítás bonyolításáról, erre vonatkozó igényeket Szolgáltató ügyfélszolgálata fogadja.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

  1. Jótállás

3.1. Kötelező jótállás

3.1.1. A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a polgári törvénykönyv és a 151/2003. Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.

3.1.2. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy a termék üzembe helyezésével kezdődik. HA a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat (6) hónapon túl helyezi üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

3.1.3. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.)  Kormány rendelet értelmében a felsorolt termékek, melyekre a jogszabály az alábbi időtartamot írja elő:
– 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év
– 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év
– 250 000 forint eladási ár felett három év.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. Amennyiben a javítási idő a 15 napot meghaladja, akkor a Társaság a fogyasztót legkésőbb a 15.-ik napon tájékoztatni köteles a javítás várható időtartamáról. Ha egy kötelező jótállás alá tartozó terméket 30 napon belül nem tudja megjavítani a Társaság/szervíz, akkor a Társaság 8 napon belül cserélni köteles a terméket. Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék a harmadik javítást követően újból meghibásodik, akkor a Társaság 8 napon belül köteles cserélni a terméket. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a Társaság köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatérítenie a fogyasztó részére.

3.1.4. Jótállás esetén az Ügyfelet ugyanazon jogok illetik meg, mint az 4.1. pontban, a kellékszavatosságról szóló részben feltüntetettek.

3.1.5. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

3.1.6. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 4.1 és a 4.2 pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

4.  Szavatosság 

4.1. Kellékszavatosság
4.1.1. Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.
4.1.2. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
4.1.3. Az Ügyfél választása szerint kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy végső esetben a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
4.1.4. Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
4.1.5. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
4.1.6. Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
4.1.7. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája az Ügyfél részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
4.1.8. Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
4.2. Termékszavatosság
4.2.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló választása szerint az 9.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
4.2.2. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.
4.2.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.
4.2.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
4.2.5. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
4.2.6. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.
4.2.7. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
4.2.8. A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
4.2.9. A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania

  1. Jogérvényesítési lehetőségek

Panaszügyintézés:

Az Ügyfél a termékkel vagy a kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Ügyfélszolgálat:

Az Ügyfél a termékkel vagy a tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogás a fenti elérhetőségeken terjesztheti elő.

A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt az Ügyfélnek átadja,

Telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt az Ügyfélnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.

A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látja el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot a Szolgáltató az Ügyféllel köteles közölni.

A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni .

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek:

Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

Bejegyzés a vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve a Szolgáltató üzletében elérhető.

Az ide írott bejegyzésekre a Szolgáltató 30 napon belül írásban válaszol.

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
  • Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal Műszaki Hatósági Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály
  • 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
  • Telefon: (06 62) 680-530
  • E-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu
  • Elérhetőség: www.csmkh.hu
  • Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal
    6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
    Telefonszám: (06 62) 680 663, 680 604
    Email: vezeto.csongrad@csongrad.gov.hu   Elérhetőség: www.kormanyhivatal.hu
  • Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.
  • Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület
    Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
    Telefonszáma: (06 62) 554-250/118 mellék
    Fax száma: (06 62) 426-149
    Kamarai kapcsolattartó: Jenei Zoltán
    E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
  • Elérhetőség:  www.bekeltetes.hu
  • Eljárás esetén a Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a hatályos jogszabályoknak megfelelően együttműködik a Testülettel.
  • Online adásvételi szerződéssel összefüggő, fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján. Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a következő linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Ptk., valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Céginformációk:

Szegedi Triász-5 Kft.

6722 Szeged, Tisza Lajos krt. 73.
E-mail cím: info@muszakipince.hu vagy muszakipince@freemail.hu
Mobil szám: +3620/66 76 271

Vonalas szám: (06 62) 631 963
Cégjegyzék szám: 06-09-023811
Adószám: 26121604-2-06
Bankszámlaszám: OTP-BANK 11735005-20806396-00000000

 

A vállalkozást bejegyezte: Szegedi Törvényszék Cégbírósága